Wednesday, 26 August 2015

Yang Bermukim Di Hati - Sinopsis


Agak lama blog ni bersawang.... sibuk berhibernasi menyiapkan manuskrip...

Insya-Allah, novel Lynn yang ketiga bertajuk Yang Bermukim Di Hati, akan diterbitkan beberapa bulan lagi di bawah Penerbitan Lovenovel. Ni cover olok-olok dulu...

Original pic by Nurul Huda

Sinopsis

Disebabkan semangat yang membara mahu menyambung pelajaran ke luar negara, Aina Yasmin terpaksa akur pada syarat bapanya untuk bertunang dengan dua pupunya, Ameer Aazad, lelaki yang ego, perasan bagus dan jelas membencinya. Selama lima tahun mereka ditunangkan, tidak pernah sekali pun mereka berhubung. Pertunangan atas dasar terpaksa dan demi sebuah janji semata-mata tidak mungkin menjanjikan bahagia buat mereka.

Maka Aina Yasmin nekad untuk memutuskan pertunangan mereka sebaik sahaja segulung ijazah berada dalam genggaman. Sangkanya tentu Ameer Aazad tidak akan membantah kerana sedar lelaki itu amat membenci dirinya. Namun sangkaannya meleset sama sekali. Ameer Aazad mengenakan syarat sebelum bersetuju mahu memutuskan pertunangan mereka. Syarat yang membuat Aina Yasmin tersepit dan keliru.

Ameer Aazad yang pernah hanyut dalam keasyikan dunia suatu ketika dulu, kini telah berubah seratus peratus. Lelaki ini kini mahu memburu cinta Aina Yasmin. Mahu berpegang pada janjinya kepada bapa gadis itu. Namun bukan mudah untuk Aina Yasmin menerimanya setelah kata-kata hinaan yang pernah dilemparkan kepada Aina Yasmin dulu masih memberikan kesan yang amat mendalam kepada gadis itu.

“Badan kurus sekeping macam jantan, kulit pulak berkilat semacam je, macam terbakar. Eee…aku langsung takde selera nak pandang…Kau tengok aku! Takkan pompuan macam tu layak nak berdampingan dengan orang macam aku ni?” – Ameer Aazad

Sukarnya melenturkan hati seorang Aina Yasmin. Sukarnya menagih peluang kedua daripada gadis yang pernah dilukainya dulu. Sukarnya untuk Aina Yasmin menerima lelaki itu! Namun sukar lagi bagi Ameer Aazad untuk mengaku kalah. Gadis itu harus dimiliki walau dengan cara apa sekali pun! Itu tekadnya.

Dalam misi memburu cinta Aina Yasmin, hubungan mereka dilanda dugaan yang hebat. Aina Yasmin begitu mudah mengaku kalah kerana tidak sanggup lagi dilukai oleh lelaki yang sama berulang kali. Cukuplah peluang yang telah diberikan kepada Ameer Aazad. Tiada lagi!

Masih adakah peluang bagi Ameer Aazad untuk meraih cinta Aina Yasmin? Bisakah dia merawat hati Aina Yasmin yang sudah retak seribu dan mempertahankan ikatan suci mereka? Benarkah tiada lagi ruang di hati Aina Yasmin buat Ameer Aazad?


Okey, Insya-Allah nanti Lynn akan mula post bab-bab awal ya?

Salam sayang,
Lynn Safiya

5 comments:

  1. Replies
    1. Cerita lynn semua happy ending Kak Sue...:)

      Delete
  2. Lynnn..baca synopsis dah terpikat..takut nak mula baca..x blh stop nanti..buku ninnak publish bila ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak Fidah... happynya dah terpikat... hehehe... InsyaAllah bukan November 2015 ni kak...

      Delete
  3. Lynnn..baca synopsis dah terpikat..takut nak mula baca..x blh stop nanti..buku ninnak publish bila ya?

    ReplyDelete

Sila gunakan bahasa yang berhemah. Saya tidak akan bertanggungjawab ke atas komen-komen yang diberikan di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri. Terima kasih....